A rendszeres mozgás fontos az életünkben, de nem mindenki szereti, sokszor különböző okok miatt zavarba jövünk, az is előfordul, hogy nincs időnk, sőt, nem is kell sok ahhoz, hogy kicsit mozogjunk. Ha törődünk a fogyással, akkor a testmozgás legyen a prioritásunk, bár el kell ismerni, hogy nem mindenki áll hozzá így.

Sajnos sokan úgy gondolják, hogy csak a korlátozó diéta elég. Igen, meghozza az eredményt, de nagyrészt vizet és izmainkat égetjük, és a zsír, ami itt probléma, akkor is elkísér minket. Tehát átfogóan kell fellépnünk.

Érdemes hangsúlyozni annak fontosságát is, hogy testünk ernyedtté válik, a bőr megszűnik feszes lenni a fogyás során, és fontos eleme a mozgás, hogy később ne kelljen eltakarni szép alakját.

Ne felejtsük el, hogy a testmozgás a jövőnk szempontjából is fontos kérdés. Ha most nem mozdulunk, a jövőben bizonyos betegségek mindennapjainkká válnak. Sajnos nem lesznek kellemes hétköznapok, ezért érdemes előre gondoskodni ezekről a fontos kérdésekről.

Az aerob gyakorlatok típusai

Az aerob gyakorlatok története az 1970-es évekre nyúlik vissza. Az első ilyen típusú gyakorlatokat amerikai űrhajósok számára fejlesztették ki. A világ Jane Fondának köszönhetően ismerte meg őket. Napjainkra az aerob gyakorlatok, amelyek nagy mennyiségű oxigént biztosítanak az embereknek, a fizikai tevékenység egyik legnépszerűbb típusává váltak. Ezek közül kiemelkedik a zsírégetés.

A zsírégető gyakorlatok végrehajtása nagyon egyszerű, leggyakrabban azoknak ajánljuk, akik gyorsan szeretnének fogyni. A következő nagy, alacsony hatású. Az ezen a területen végzett gyakorlatok jó kondíciót követelnek meg a gyakorló emberektől, mivel ezek állóképességi gyakorlatok. Javítják a mozgáskoordinációt és az általános fizikai erőnlétet.

A Fitball órákat időseknek és terhes nőknek szánják. Végrehajtásukhoz rehabilitációs labdát használnak, ezeknek a gyakorlatoknak a sorozata után minden izomcsoport megerősödik. Kortól és fizikai erőnléttől függetlenül pilates órákon vehetünk részt. A Pilates az erősítő edzés elemeit ötvözi a jógával és a balettel.

Gerinc gyakorlatok

Az egészséges életmód vezetése gyakran abszolút prioritás – a hátproblémákkal küzdő emberek esetében is. Ha valakinél gerincferdülést diagnosztizáltak, emlékeznie kell a rendszeres fizikai edzésre. Természetesen nem lehet dönteni olyan gyakorlatok mellett, amelyek túl sokak lennének a szervezetnek.

A legjobb, ha orvoshoz vagy gyógytornászhoz fordul, aki nem csak konkrét tevékenységi formákat jelez, hanem elmagyarázza azok végrehajtását is. Gerincünk állapota a megfelelően kiválasztott gyakorlatoktól függ. A gerincferdülésben szenvedőknek ajánlott rendszeresen ellátogatni az uszodába. Jelenleg sok városban lehet találni olyan helyeket, ahol adott számú órányi úszásra lehet bérletet vásárolni.

Szintén fontos, hogy minden nap erősítő gyakorlatokat végezzünk, amelyek otthon is elvégezhetők. Ennek köszönhetően javítani tudjuk a gerinc állapotát, kiküszöbölve a görbületével vagy más betegségével járó nemkívánatos hatásokat.

By Lili

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük