Bármilyen rendszeres fizikai tevékenység végzésével tudatában vagyunk annak, hogy az intenzív testmozgás óriási terhet jelent testünkre. Kétségtelen azonban, hogy ezeket végre kell hajtani, és az edzést, legyen az többé-kevésbé intenzív, mindannyiunk napirendjébe be kell építeni.

De milyen módszerekkel lehet regenerálni a testet és visszanyerni az erőt intenzív edzés után? Nagyon fontos a pihenés edzés után. A pihenésnek az edzés szerves részét kell képeznie. Ezért minden fizikai tevékenység után adjunk magunknak 20 percet a regenerálódásra. Egy másik tényező, amelyről nem szabad megfeledkezni, az étkezés során történő regeneráció.

Edzés után együnk teljes értékű, de ne kalóriatartalmú ételeket. Igyunk is nagy adag vizet – az intenzív edzések erősen kiszárítanak, ezért utána azonnal pótoljuk szervezetünk folyadékát. A vizet citromlével lehet dúsítani, ami nem csak frissítő hatással bír, de ellát minket a szükséges vitaminokkal is.

Edzést segítő élelmiszer

„Az vagy, amit megeszel” az egyik leginkább alulértékelt mondás. Kár, mert sok igazságot tartalmaz – elvégre azok a tápanyagok, amelyek táplálékkal kerülnek a szervezetbe, óriási hatást gyakorolnak a szerkezetére, anyagcseréjére és közérzetére! A megfelelő étrend szintén elengedhetetlen minden testmunka során.

Emellett vannak olyan tápanyagok, amelyek különféle módokon jelentősen segíthetnek az edzés során. Ezeket tartalmazza például a céklalé, amellett, hogy a cékla önmagában is egészséges, nitráttartalmú levük fokozza a szív vérellátását, ami kevésbé fáradt, ezáltal pozitívan befolyásolja a hatékonyságot. a képzésről.

A koffein viszont a központi idegrendszerre hatva növelheti az izomerőt, növeli a koncentrációt, az adrenalin szintet és a reflexeket. Például kávé, fekete és zöld tea, koka-kóla, étcsokoládé vagy kakaó tartalmazza. Fogyasztásánál azonban óvatosnak kell lenni, mert nagyobb mennyiségben ártalmas lehet.

Mit kell enni edzés előtt?

A legfontosabb, hogy edzés előtt energiával látjuk el a szervezetet, amit edzés közben is tud használni. Közvetlenül az edzés megkezdése előtt nem szabad enni, mert az étel emésztésekor különösen a paraszimpatikus rendszer aktiválódik, edzés közben pedig a szimpatikus.

Ez túlcsordulás érzést és gyorsabb fáradtságot eredményez. Fogadjunk egy szénhidrátban és fehérjében gazdag étkezésre. Számunkra a legértékesebbek az összetett szénhidrátok, amelyek az energia nagy részét adják. Gabonafélékben (tészta, dara, stb.), valamint zöldségekben és gyümölcsökben találkozhatunk velük.

A fehérjék viszont izmaink alapvető építőkövei. A fehérjeigény jelentősen megnő, ha az edzés erősítő edzés. A tejtermékek (pl. túró), de a hús, a hal és a tojás is nagy mennyiségű fehérjét tartalmaznak. Edzés előtt biztosan nem engedhetjük meg magunknak a zsíros és nehéz ételeket, ha formát akarunk tartani, ezeket más étkezéseknél is kerüljük.

By Lili

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.